K2 * Thema KLEURENMONSTERS!
FOTOVERSLAG thema KLEURENMONSTERS
*aangename kennismaking met de verschillende kleurenmonsters via boek, spel, knuffels...
we maakten een reuzengroot kleurenmonster (in de war) voor aan onze klasdeur, na de ochtendgroet met juf gaven de meesten een het kleurenmonster een high five, knuffel ...
*aan de slag met sorteren van alle kleuren, kleuren herkennen en benoemen via kleurenspelletjes en zelfstandige activiteiten in de hoekwerking (vb regenboog maken met loose parts)
*genieten van de speeltuin
*ons verkleden als een echt kleurenmonster in het woonhuisje met alle gevoelens / drama erbij
*yoga (dierenbos-de boom) buiten bij de yogaboom & op de grasmat (dierebos-de aap)
*een praatmuur met kleuropdrachten & de kleurenmonsters
*fruitdag met de studie van mandarijnen, appels en wortelen mmm lekker en gezond!
*na het fruit genieten we iedere woensdag van een digitaal kikkerverhaal (cinema) die net ook over zijn gevoelens ging (kikker is bang, kikker is bedroefd, kikker is bang)
*op stap in het bos met de kleurenmonsters in de hand zoeken we naar kleuren in de natuur of die we zomaar tegenkomen
*we leren de memorie eerlijk spelen en maken er ook eentje voor thuis, een rustig denkspelletje van het groene kleurenmonster - veel speelplezier
*het kleurenmonsterspel geeft ons de kans ervaringen met een bepaald gevoel te verwoorden, ook aan de hand van de gevoelsmeter kunnen we verwoorden hoe we ons voelen en wat daarvan de aanleiding is
*we verwelkomen een nieuw vriendje in onze klas - welkom OLIVIA!
*kleurenmonster puzzels : sorteer de kleuren en maak de makkelijke of moeilijke puzzels
*wij worden een kleurenmonster, iedereen kiest een kleurenmonster kleur waarin wij vrijdag willen veranderen, we schilderen de basis en geven het een waar gezicht
*de zonnestraaltjes geven ons zonnevitamientjes, wat is het zalig vertoeven in de natuur
*proficiat aan de grootouders van ada die 50 jaar gehuwd waren, ada sprak erover in de kring en ging vervolgens aan de slag met haar kunstwerk voor hen
*ook rik kwam met groot nieuws, mama & papa waren getrouwd op zijn verjaardag, dubbel feest, ook rik zorgde voor een kunstige herinnering, van harte proficiat
*zelf een gevoels-meter maken met onze magische gevoels-woorden, wij kunnen dat : drukken, tekenen, knippen, stempelen, kleven, ... gebruik ze om samen over gevoelens te praten
*krijten - what a joy!
*en ... ook de strijk (kleurenmonsterpakjes) hoort erbij met dank aan oa onze huismama loà
*sommige vriendjes hebben nog moeite om afscheid te nemen van hun ouders, een blauw verdrietje in je buik, dat kan wel eens gebeuren, we zijn er om deze vriendjes samen op te vangen & dikke duimen te geven wanneer ze zo goed hun best doen
*een spel spelen, daar komt het een en ander bij kijken, de volgorde (met pijlen) winnen & verliezen, niet altijd even leuk, beurt afwachten, ... (regenboogspel haba, donutspel, bonte ballonnen)
*wie wil vrij schilderen en kleuren mengen zoals we leerden bij het verhaal van eefje donkerblauw ?
*muziek vol gevoel, wat hoor je, wat voel je ?? wat vertelt de muziek ons, welk gevoel kunnen we eraan linken bv rammstein bij rode, boze muziek - mika bij blije muziek, ...) we gingen bij de juiste kleur staan met de kleurenmonsters en dansten natuurlijk als de deuntjes ons opvrolijken
*we vonden al wat herfst in het bos en voorzagen onszelf al wat van herfstvruchten en allerlei takken om er volgende week in te vliegen bij het gezellige natuurthema "de herfst"
*muzikaal regenboogspel : waar de kls zich muzisch mogen uiten via zang, woord, muziekinstrumenten, dans, uitbeelden... even een kippenvelmomentje wanneer noah de dirigent mocht zijn en wij allen zo geïnteresseerd waren om het ook te proberen op het lied johann pachelbel : canon and gigue in D major
*na het kleurig tover-verhaal van "een boek" zetten we als kleurenmonstertjes het weekend in,
fijn weekend allen, juf Rose






























































































































































































































































































































